Search The Query
Search

איך אפשר לפתוח סתימה לבד?

לפתוח סתימה

סתימה בבית נראית לנו במבט ראשון כמו צרה צרורה, וכמו שיתוק מוחלט של הבית. האם בכל פעם שיש סתימה, צריך להזמין אינסטלטור שיבוא לבצע שאיבת ביוב? לא תמיד חייבים לרוץ לאיש המקצוע. לפעמים, אפשר להשתמש בכמה שיטות יעילות במיוחד לפתיחת הסתימה בבית שלכם. הנה הצעה לכמה צעדים שאפשר לנקוט, לפתיחת סתימות ביוב מסוגים שונים.

מהמים ועד למשחולת

  • שימו מים רותחים – כשמדובר על סתימה קלה יחסית, אולי הפתרון הטוב ביותר שהוא אף חינמי, הוא פשוט לפתוח את זרם המים על הטמפרטורה החמה ביותר. המים הרותחים מטבעם ממסים חומרים היטב. לאחר שהזרם היה פתוח כ10 דקות, נסו לשאוב את החומר הסותם החוצה עם פומפה. אם הסתימה קלה כאמור – זה יהיה פתרון מושלם, שלא ידרוש שאיבת ביוב מקצועית.
  • הכניסו חומר לפתיחת סתימות – במקרה של סתימה קשה יותר, אפשר כמובן להשתמש בחומרים לפתיחת סתימות. אלו חומרים לא יקרים שאפשר למצוא בכל חנות למוצרי ניקיון או מוצרים לבית. יש להשתמש בחומר לפי ההוראות של היצרן שרשומות על גב האריזה ולא לחרוג מכך. בהוראות רשום כמה זמן החומר אמור להיות פעיל בצנרת, וכמה מים להזרים לאחר מכן פנימה – ומתי אפשר לשאוב החוצה עם הפומפה את החומר הסותם במידה והוא נשאר.
  • העבירו משחולת – פתרון נוסף, שלא מערב שאיבת ביוב של איש מקצוע, היא העברת משחולת. זוהי פעולה קצת יותר רצינית וצריך לקנות משחולת מיוחדת שמחדירים פנימה לנצרת, מסובבים אותה – ואז מוציאים החוצה את החומרים הסתומים.
  • לפתוח את הצנרת – כמובן שזה גם פתרון אפשרי, אבל הוא כבר דורש מכם קצת מומחיות, ניסיון ותושייה. יש להצטייד במפתח שבדי מתאים ולהציב דלי מתחת לכיור שלכם, לפתוח את הצנרת, ולהוציא החוצה את כל החומר שסתם את הכיור.

ואם כל זה לא עובד?

כמובן שאם כל השיטות הללו נכשלו ולא עבדו, כנראה שהבעיה היא לא בצנרת הביתית שלכם, אלא במשהו עמוק יותר. כדאי להזמין גורם מומחה שיבוא ויבצע שאיבת ביוב כללית, וינקה את הצנרת כולה, וכך תוכלו במהירות לחזור לשגרה.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות