Search The Query
Search

כל מה שרציתם לדעת על עבודה בלילה

לעבודה בלילה יש יתרונות וחסרונות… אם אתם סטודנטים, נמצאים בתקופת מעבר או אפילו מחפשים עבודה זמנית, יכול להיות שעבודה בלילה היא הפתרון המושלם עבורכם…

עבודה בלילה יתרונות

  • תשלום גבוה יותר- עבודה בלילה מאפשרת לנו למנף את המשכורת שלנו ולהנות ממשכורת גבוהה יותר בהשוואה לעבודה בשעות שגרתיות…
  • גמישות מירבית – לרוב עבודה בלילה היא עבודה במשמרות המאפשרת לנו מצד אחד לעבוד כמה פעמים במהלך השבוע בלילה אך מצד שני בשאר השבוע אנו חופשיים. זה נכון במצבים בהם אנו לא משלבים את המשרה בלילה עם משרות נוספות.
  • יתרון תלוי משרה – יש עבודות שפשוט מביאות איתם יתרונות משלהם כמו למשל פחות עבודה, יותר שקט וכדומה.

עבודה בלילה חסרונות

  • עייפות תמידית – לעבוד בלילה זה לא פשוט בכלל. זה משבש את כל מנגנון השינה שלנו וגורם לנו לחוש עייפים רוב הזמן. גם כשהגוף כביכול מתרגל עדיין אנו מרגישים סוג של ג׳ט לג תמידי.
  • בחורף, זה בכלל לא כייף – מאוד קשה לקום באמצע הלילה או למשוך את היום בימים של חורף כשקר מאוד בחוץ. מחקרים מראים שעבודה בלילה לאורך זמן יכולה אפילו לעודד דיכאון.
  • זה לא בריא – עבודה בלילה היא נגד הטבע של הבן אדם ולכן לא פלא שאנשים רבים שעובדים בלילה מפתחים נטייה להשמנה.

סוגים של עבודות ומשרות בלילה

  1. עבודת אבטחה – מאבטחים בבתי מלון, בבתי קולנוע, בברים, במועדונים ובקומות הפתוחים 24 שעות ביממה כמו מסעדות למשל יעבדו סביב השעון וחלק מהם גם בלילה. עבודה זו יכולה להיחשב כעבודה מועדפת בחלק מהמקרים.
  2. נציג בבית מלון – בית מלון עובד סביב השעון ולכן חלק מהנציגים חייבים לעבוד בלילה כדי לספק למבקרים במלון את השירותים השונים ולענות לשאלות. יש מבקרים שמגיעים בטיסת לילה ולכן יש לאייש את עמדת הקבלה כל הזמן. לרוב בבתי מלון תתבצע חלוקה מסודרת לגבי משמרות הלילה שכן נדרשת גם עבודה בבקרים.
  3. נהגי מוניות – מוניות ניתן להשיג כל הזמן ולכן יש נהגים שבוחרים לעבוד דווקא בלילה. במקרה זה הנהגים נהנים מנהיגה ללא פקקים.

גם מלצרים, ברמנים, שוטרים, עובדי עירייה עובדים בלילה.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות