Search The Query
Search

אלפי מנשה ויקיפדיה

הערך אלפי מנשה ויקיפדיה מספר על היישוב אלפי מנשה שנחשב להתנחלות ישראלית הממוקמת באזור יהודה ושומרון. על אלפי מנשה הכריזו כמועצה מקומית בשנת 1987 והיישוב ממומם סמוך לקו הירוק, דרומית מזרחית לקלקיליה ומדרום לכביש 55. את אלפי מנשה הקימו בשנת 1983 ביוזמתו של משרד הביטחון זאת במטרה לספק מקום מגורים לעובדים של מערכת הביטחון ולמשפחות של אנשי צבא הגנה לישראל אשר חתמו קבע. ראש המועצה הראשון של אלפי מנשה היה שלמה קטן. בתחילתן של שנות ה-2000, הקימו הרחבה ביישוב שהכפיל את מספר תושביו. ההרחבה מכונה ״שכונת גבעת טל״ והיא ממוקמת מדרום ליישוב הוותיק אלפי מנשה.

נכון לדצמבר 2014, מתגוררים באלפי מנשה כולה 7,600 תושבים וקצב גידול האוכלוסיה ביישוב עומד על 0.4%. ביישוב אלפי מנשה יש שני בתי ספר יסודיים, חטיבת ביניים, גני ילדים, מרכז קהילתי, מועדון ספורט, ספריה וארכיון היסטורי. באתר האינטרנט של היישוב מתעדכן מידע עדכני והאתר מחולק לקטגוריות : המטה לבטיחות בדרכים, המועצה שלי, מוקד ושירותי חירום, חינוך, החברה הכלכלית, מתנ״ס אלפי מנשה, כאן ביתי ומידע שימושי. בנוסף, בקטגורייה הציבורית ״מה חדש״ תושבי היישוב יכולים להתעדכן בהודעות עדכניות לציבור בכל מיני נושאים ותחומים לדוגמא על שינויים בהסדר תחנות האיסוף וההורדה ביציאה מהיישוב, רשימת מהנדסים, הסעות לתיכונים ועוד. דרך האתר ניתן גם להתעדכן באירועים , לחפש או לפרסם מודעות דרושים ועוד.

סמוך ליישוב אלפי מנשה, קיים הכפר הבדואי ערב א רמאדין אותו הקימו באמצע שנות החמישים ומרבית התושבים של הכפר, עובדים באלפי מנשה. בשנת 2006 ניתן פסק דין אשר קבע כי גדר ההפרדה הקיימת ביישוב מבוטלת, זאת לאחר דיונים רבים בבית המשפט וכי יפסיקו לנוע ישראלים.לוח הזמנים לפעולה זו עדיין לא נקבע.

https://www.youtube.com/watch?v=EssAtN5jXjs

ABOUT AUTHOR

קטגוריות