Search The Query
Search

טיפול בהפרעות קשב

אנשים רבים באוכלוסייה סובלים מהפרעות קשב, אשר מקשות עליהם בחיי היומיום

הפרעות קשב הינו שם כולל הניתן למגוון רחב של בעיות המקשות על הסובלים מהן לשמור על ריכוז לאורך זמן. הפרעות אלה מלוות לעיתים קרובות ברכישת מנהגים לא יעילים ובעייתיים, אשר מחמירים אף יותר את הבעיה ואת תסמיניה, אולם ישנן דרכי טיפול בהפרעות קשב המאפשרות התמודדות טובה עם הבעיה.

אז אילו דרכי טיפול בהפרעות קשב קיימות ומה חשוב לדעת על טיפול זה?

  • הבנת המצב: בטרם אנו מתחילים טיפול בהפרעות קשב, חשוב לנתח את המצב, להבין באילו אופנים באה לידי ביטוי הפרעת הקשב וכיצד היא משפיעה על חייו של הסובל ממנה. כמו כן, חשוב שהמטופל יבין בטרם תחילת הטיפולים כי טיפול בהפרעות קשב הוא איננו טיפול מרפא, ואין ביכולתו להעלים את ההפרעה, אולם הוא מקנה כלים יעילים להתמודדות עמה בחיי היומיום.
  • טיפול תרופתי: טיפול בהפרעות קשב כולל פעמים רבות שימוש בתרופות לשם הקלה על ההתמודדות עם הבעיה. תרופות שנועדו לסייע בהתמודדות עם הפרעות קשב, כגון ריטלין או קונצרטה, הוכחו כמסייעות בשיפור ריכוז הנוטלים אותן, וכן הן משפרות את ההתמודדות עם מצבים שונים כך שגם התנהגות המטופל משתפרת.
  • טיפול התנהגותי: כאמור, הפרעות קשב מופיעות לעיתים קרובות גם עם הפרעות התנהגותיות, אשר מקנות לסובל מהפרעות קשב הרגלים שליליים. טיפול התנהגותי נועד בכדי לטפל בהרגלים אלו, ולהקנות במקומם הרגלים חיוביים ובונים.
  • טיפול פסיכולוגי: אדם המתמודד עם הפרעות קשב סובל מהן לאורך כל שעות היום, בייחוד כאשר הוא צריך להשתלב במסגרות מובנות ביותר כגון בתי ספר, אוניברסיטאות, צבא וכדומה. טיפול בהפרעות קשב כולל פעמים רבות טיפול פסיכולוגי, אשר מסייע לאותו אדם להתמודד עם הקשיים הנפשיים הנוצרים בשל החיים עם ההפרעה.

טיפול בהפרעות קשב בשיטה המשלבת את כלל הגישות הוכח כיעיל ביותר

כאשר אנו מחפשים טיפול בהפרעות קשב, חשוב שנבחן טיפולים מכלל הגישות, וכן נבחר לבסוף בטיפול המשלב את שלושתן- טיפול תרופתי, התנהגותי ופסיכולוגי. טיפול בהפרעות קשב בצורה משולבת הוכיח את עצמו כיעיל ביותר, והוא מסייע לסובלים מהן לנהל אורח חיים תקין לחלוטין.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות