Search The Query
Search

איך קפה יכול לעזור לאימון שלך

אימון

כשמדובר באימון, רבים מאיתנו פשוט מתגלגלים מהמיטה ומתחילים להתאמן לפני שמוחנו יכול להבין מה קורה. אחרים צריכים לשתות קפה לפני שהם יתחילו להזיע, והם נשבעים שזה עוזר לשפר את הביצועים שלהם. האם שתיית קפה לפני שאתם מתעמלים היא רעיון טוב? איך בדיוק זה יכול לעזור לאימון שלך? יש לנו את התשובות להלן:

האם זה בטוח לשתות קפה לפני עבודה?

חוקרים חקרו את השפעות הקפה על גופנו במשך עידנים, וכעת אנו יודעים שהוא יכול לעשות לגוף המון טוב, תלוי מתי אתם שותים אותו. לדוגמה, רובנו יודעים ששתיית קפה המכיל קפאין ממש לפני השינה אינה רעיון טוב, אך שתייתו בסביבות השעה 10 בבוקר יכולה לעזור להגביר את הפרודוקטיביות ואת מצב הרוח. אבל, האם בטוח לשתות את זה ממש לפני אימון? על פי מחקרים, התשובה היא בהחלט כן.

הגוף שלך וקפאין

הקפאין בקפה עשוי להיות ממריץ, אך הוא פועל על ידי חסימת מעברי העצב המסייעים לנו לישון ולהירגע. זה מאפשר לנו להרגיש ערים ונמרצים יותר. במשך שנים אנשים חשבו שקפאין הוא הגורם לדפיקות לב, ושאין זה רעיון טוב לשתות קפה לפני האימון. עם זאת, אנו יודעים כעת כי הדבר כוזב לחלוטין קפה אינו גורם לדופק לא סדיר.

כמה צריך לשתות?

שתיית קפה לפני האימון היא בטוחה לחלוטין ויכולה לעזור לאימון שלך. כמה עליכם לשתות בכדי לקבל יתרונות אלו יהיה תלוי במשקל שלכם וחוסן הקפאין שלכם. מי שלא שותה קפאין בדרך כלל ירצה להתחיל עם בערך 100 מ"ג של קפאין כדי לא להגזים. אתה יכול גם לחשב לפי משקלך ולשתות חמישה מיליגרם קפאין לקילוגרם של משקל גוף. לדוגמא, אדם ששוקל 60 ק"ג, צריך לצרוך 295 מ"ג קפאין כדי להפיק את המרב מהאימון.

יתרונות האימון עם קפה

ישנם יתרונות בריאותיים רבים שקפה יכול להעניק לנו, אך הוא יכול להועיל במיוחד כשמדובר באימון שלנו. להלן כמה דרכים בהן קפה יכול לעזור לך לשפר את האימון הבא שלך:

שיפור ביצועים

הקפאין בקפה מאפשר לנו להתאמן קשה יותר ויותר זמן ממה שאנחנו רגילים.  מחקר שנערך על ידי חוקרים בריטים מצא שגברים ששתו משקה המכיל קפאין שעה לפני האימון הצליחו לעשות יותר חזרות במשך זמן ארוך יותר יותר מאלו שלא שתו משקה המכיל קפאין.

מפחית את הכאב

אותם גברים במחקר הבריטי דיווחו גם שהם מרגישים פחות עייפים וכואבים לאחר האימון. הסיבה לכך היא שקפאין עשוי לחסום כימיקלים הממלאים תפקיד גדול במחזור הכאב, והוא מאפשר לשרירים שלנו לא לחוש כאב רב במהלך האימונים ואחריה.

משפר את הפוקוס

אמריקאים רבים שותים קפה בעבודה מכיוון שידוע כי הוא משפר את המיקוד הנפשי שלנו. כך ניתן לומר גם לגבי האימונים שלנו. קפה הופך אותנו ליותר ערניים ומעורר פונקציות קוגניטיביות המסייעות בשיפור הביצועים הנפשיים שלנו. כבר תועד היטב כמה מוחנו חשוב לתפקוד הגופני שלנו. עייפות נפשית יכולה להשפיע קשות על האימון שלנו, וקפה יכול לעזור לחזק את מוחנו.

יתרונות לאחר האימון

שתיית קפה לאחר אימון עוזרת גם כן. הקפאין בקפה יכול לזרז את חילוף החומרים שלנו ולעזור לנו לשרוף יותר שומן. זה יכול גם לעזור לתקן את השרירים שלנו מהר יותר אם הוא מזווג עם פחמימות בריאות כמו בננה.

סוג הקפה הטוב ביותר לאימון העבודה שלך

אם אתה מחפש לקצור את היתרונות של קפה לפני האימון, זה מאוד משנה איזה סוג אתה קונה. שתיית מקיאטו קרמל לפני האימון לא תועיל לך הרבה. במקום זאת, עדיף לשתות את הקפה שחור.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות