Search The Query
Search

עידן רייכל sabe deus

אחד השירים שיותר הפתיעו אותנו לטובה באלבומו החדש של עידן רייכל שנקרא רבע לשש הוא השיר בפורטוגזית לא עידן רייכל sabe deus. אחרי שכבר שחרר מספר סינגלים שזכו להצלחה רבה במצעדי הפזמונים השונים רבים חשבו שאלבום החדש לא יהיה יותר מידי מה להציע אך פה בדיוק הייתה הטעות שלהם. לטובת הקלטת השיר sabe deus עידן רייכל דאג להביא לאולפנו את הזמרת הפורטוגלית אנה מורה, אשר נחשבת לאחת הזמרות המוכרות יותר והחשובות יותר בארצה. החיבור של עידן רייכל עם אנה מורה נוצר כאשר הם נפגשו מספר פעמים בעוד שהשניים הופיעו על במות פסטיבלים שונים ברחבי העולם. החיבור שנוצר בין עידן רייכל ואנה היה מיידי ולשניים היה ברור כי עוד הם ישתפו פעולה במהלך הקריירה שלהם.

שיתוף הפעולה בין השניים החל כאשר רייכל הזמין את אנה מורה לפסטיבל מוזיקת עולם בישראל אשר הוא עצמו לקח בו פעיל ואף היה אחראי על הניהול האומנותי שלו מטעם המשכן לאומנויות הבמה. באותו פסטיבל מוזיקת עולם ביצעו השניים את שירם sabe deus אשר במקור נכתב על ידי טוזה בריטו אך עידן רייכל החליט שעל מנת לקרב את הקהל הישראלי אל השיר הוא משנה חלק ממילותיו לעברית אך משאיר חלק ניכר בפורטוגזית על מנת לאפשר לקהל הישראלי להתחבר לשיר הקסום הזה. את החלק בפורטוגזית שרה כמובן אנה בעוד שאת החלק בעברית שר רייכל בעצמו. את העיבוד לשיר עשו השניים ביחד עם המפיק המוזיקלי גלעד שמואלי.

השיר sabe deus בהחלט מוסיף גוון מעט שונה לאלבום ״רבע לשש״ ובהחלט מצדיק ביחד עם שירים אחרים מהאלבום את העובדה שתוך מספר ימים קצר מרגע יציאתו של האלבום לשוק הוא זכה למעמד של פלטינה. רייכל שהחל את דרכו המוזיקלית בתור נגן של אומנים אחרים כמו ריטה, עברי לידר ואחרים, בהחלט מוסיף לעצמו עם אלבומו האחרון והחמישי במספר נקודות זכות רבות בתור אחד מהזמרים והיוצרים הבולטים שידעה ישראל בשנים האחרונות. במקביל לפעילותו במסגרת ״הפרויקט של עידן רייכל״ נוהג רייכל לעבוד עם זמרים רבים אחרים כאשר בין היתר הוא כותב שירים לזמרים רבים כאשר ביניהן ניתן למצוא זמרות כמו שירי מיימון, מאיה בוסקילה וריטה בעוד שלזמרים אחרים כמו נינט טייב הוא מסייע בעיבוד שירים ואף מופיע באלבומים של זמרים, כמו באלבומו האחרון של מתי כספי בו מבצע עידן רייכל קולות רקע.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות