Search The Query
Search

אודות מטבחים מעוצבים ויותר

מטבחים הם שילוב מעניין של ויזואליות ופונקציונאליות. עליהם להיבנות באופן יעיל ונוח, כדי שיהיו פשוטים לתחזוקה וניקיון; חשבו מכך – על מטבחים להחזיק במראה נקי ואסתטי, שהרי עיצובם מהווה חלק אינטגראלי מעיצוב יתר חלל הבית.

המטבח בבית הישראלי המצוי הוא לרוב "פרוץ" ומהווה המשך של הסלון, כך שאפשר להשקיף מהסלון ממש על כל שנעשה בחדר המטבח. תרבות האירוח בישראל מאפשרת לאורחים לקחת חלק בתהליך הכנת הסעודה בעת האירוח. עניין זה מגביר אך יותר חשיבותם של מטבחים מעוצבים .

סגנונות  ועיצובים של מטבחים בישראל

סגנון עיצוב נפוץ למדי עבור מטבחים הוא סגנון איטלקי. באיטליה, המהווה מרכז התרחשויות עולמי, כולל כל הנוגע בקולינאריה, כמו גם בעיצוב פנים, מעמידה את המטבח כמוקד המרכזי של כל הבית, כך שמרכז התנועה למעשה מתנקז אל המטבח; המטבח האיטלקי מעוצב כך שייצור תחושת מעגליות. על מנת לעצב מטבח איטלקי, עושים שימוש בעץ מלא איכותי; גם הארונות במטבח זה מנותקים לרוב מהקירות, לטובת תחושת המרכוז.

סגנונות עיצוב אחרים של מטבחים הם הסגנון המודרני – עיצוב בו חומר הגלם העיקרי הוא נירוסטה – חומר קל לניקוי ועמיד לשנים רבות; כמו כן גם פלסטיק וזכוכית הם חומרים נפוצים במטבחים מודרניים. קו העיצוב של סגנון זה הוא מינימליסטי ונקי, בניגוד למטבח האיטלקי, המשדר עוצמתיות רבה יותר בעיצוב שלו.

פרמטר המשפיע משמעותית על עיצוב ומראה המטבח הוא התאורה במטבח, המעניקה טאצ' המשלים את מראה המטבח. בזמן התקנת מטבחים, ראוי להשקיע מחשבה בתאורה, שהרי ללא תאורה מתאימה, האפקט העיצובי, בו הושקע מאמץ רב כל-כך, עשוי להיפגע באופן ניכר.

עלויות עיצוב

עלויות עיצוב מטבח הן דינאמיות למדי ונעות בטווח מחירים רחב של אלפי עד עשרות אלפי שקלים. באם תתעניינו בשכירת שירותיו של מעצב פנים בעל שם עולמי, תגלו שהמחירים יזנקו אף גבוה מכך.

בסופו של דבר, מחיר עיצוב מטבח מסתכם בשילוב כמה פרמטרים, כולל – ארונות מטבח ועלויות התקנה והרכבה שלו, אבזרי מטבח – מוצרי חשמל כגון תנור אפייה, מקרר, מיקרוגל ועוד, כלי אוכל וכדומה. באם תתעניינו בהתקנת אבזרים נוספים, כמו קולט אדים וגורס אשפה, למשל, הוצאתכם תגדל, כמובן, גם בשל הצורך לבנות תשתיות נוספות למכשירים אלו, במידה שאינן קיימות.

טרם התקנת המטבח

ראוי להשקיע מחשבה תחילה טרם ההתקנה, ולוודא שכל התשתית הנדרשת עבור כל פריטי המטבח כבר קיימת. הדבר יחסוך טרחה רבה בעתיד ויסייע בשמירת המטבח למשך שנים.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות