Search The Query
Search

יש לכם סבתא פולניה? אולי זה שווה לכם כסף

"אמא פולניה" תמיד היתה נחשבת לאמא שדואגת יותר מדיי, ולא מעט פעמים אפשר לשמוע ילדם אומרים לאימהות שלהם, ולא משנה באיזה גיל, שהן דואגות יותר מדיי, ממש כמו פולניות. אז אין פק שאימהות פולניות הן דאגניות, אבל אן חושבים על זה, הרי שכל אמא היא פולניה, ואם היא סבתא – יכול מאוד להיות שיכול שתהיה לכם אזרחות פולנית בזכותה. אז רגע לפני שאתם אומרים לה שהיא פולניה מדיי, המשיכו לקרוא את המאמר, ויכול מאוד להיות שתגלו, שעצם היותה פולנית יכול להעניק לכם הרבה זכויות.

מי יכול לקבל דרכון פולני?

דרכון פולני יכול לקבל כל מי שזכאי לקבל אזרחות פולנית, ומי שזכאי לקבל אזרחות כזאת הוא, לפחות באופן עקרוני, מי שאחד הסבים שלנו נולדו בפולין ויש ברשותם אזרחות, אבל רק בתנאי שגם הילד/ה שלו, היינו – אבא או אמא של המבקש – הינו בעל אותה אזרחות.

יש אמנם הגבלות נוספות על קבלת האזרחות, כמו למשל שמי שעלה לארץ אחרי שנת 1951 במסגרת העלייה הגדולה שהיתה אז מפולין וחתם על טופס בו הוא מצהיר שהוא מוותר על האזרחות – אינו זכאי לקבל את האזרחות גם כיום. למרות זאת, יש הרבה מאוד פרצות בחוק היבש והרבה פעמים עורכי דין המתמחים בתחום של הוצאת אזרחות פולנית יכולים למצוא את הפרצות ולעזור.

ולמה זה שווה לכם כסף?

כי דרכון פולני ואזרחות פולנית משמעותם אזרחות אירופאית, המאפשרת לכם להגיע לכל אחת ממדינות אירופה החברה באיחוד האירופי, לגור שם ולעבוד שם. מכיוון שברוב מדינות אירופה החברות באיחוד מקבלים יותר כסף מאשר בישראל, אפשר בהחלט להחליט שעוברים לשם לשנה או יותר, מרוויחים קצת כסף וחוזרים לישראל.

אז אם אתם חושבים על מעבר לאחת ממדינות אירופה ורוצים לחוות חוויה קצת אחרת ועל הדרך לשפר את איכות החיים – אם יש לכם סבתא פולניה זאת דרך מושלמת להוציא דרכון פולני.

איך מוציאים דרכון פולני?

למעשה, אתם יכולים למצוא את כל המידע באינטרנט ולהגיש בקשה לקבלת דרכון פולני באופן עצמאי. למרות זאת, מומלץ מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום של הוצאת אזרחות בכלל והוצאת אזרחות פולנית בפרט, שכן הוא ידע בדיוק איזה פרטים כדאי לציין בטופס הבקשה ואיזה לא, ואיך לעקוף את ההגבלות שיש על הגשת בקשה לקבלת דרכון פולני. עורך דין כזה ילווה אתכם לאורך כל הדרך החל מבחינת זכאותכם להגשת בקשה ועד לקבלת ההחלטה בעניינכם.

בינתיים – וגם בלי קשר – בקרו את סבתא שלכם הרבה, שאלו אותה קצת על החיים בפולין, ואין ספק שזה ישפר מאוד את ההרגשה שלה – וגם את שלכם. בהצלחה!

ABOUT AUTHOR

קטגוריות