Search The Query
Search

פרילנסר – יתרונות וחסרונות

רק מי מכם שעשה את המעבר והפך לפרילנסר עצמאי אחרי שהיה שכיר בחברה, ארגון או עסק מבין את המשמעות עד הסוף. לאלו מכם שמתלבטים אם ללכת לדרך עצמאית, דרך משלהם, בחרנו להסביר את המשמעות של להיות פרילנסר, החסרונות, היתרונות ומה שביניהם.

אז קודם כל מה זה פרילנסר?

 

פרילנסר הוא נותן שירותים באופן עצמאי. לרוב מדובר בעסק קטן שלא מחזיק בכמות גדולה של עובדים אחרת הייתה זו חברה ממש. פרילנסר עובד עם פרילנסרים אחרים שזקוקים לשירותים שלו או לחילופין עם חברות של ממש.

פרילנסר יתרונות

 

  • אדון לעצמי – בתור פרילנסר יש לך את הזכות לנהל לעצמך את לוח הזמנים. ״אף אחד לא עומד לך על הראש״, אתה אדון לעצמך ורשאי לבחור לעצמך עם מי אתה רוצה לעבוד ועם מי לא, רשאי להחליט על תנאי התשלום והגבייה להם אתה מוכן ורשאי להחליט על השינויים שאתה רוצה לעשות ועל תחומי העניין והשירותים אותם אתה מספק. אין מי שיאשר או לא יאשר לך חופשות לחו״ל בקיצור אתה הקובע.
  • אינספור אפשרויות – בתור פרילנסר אתה יכול לקחת את העסק שלך לאינספור כיוונים. לצאת להכשרות, כנסים, הרצאות ואתה לא צריך שמישהו יעריך אותך, אתה מעריך את עצמך. זו ההזדמנות שלך למנף את העסק למקומות שאתה בוחר.
  • סיפוק אמיתי – כפרילנסר לרוב אתה מרגיש שאת עושה משהו שאתה מבסוט ממנו, משהו שאתה נהנה ממנו וזה מאוד חשוב בעבודה, מה שפעמים רבות לא קורה בתור שכיר.

חסרונות

  • פחות אנשים – בשונה מעבודה בחברה, אין לנו הרבה אינטרקציה עם אנשים כשאנחנו עובדים כפרילנסרים, אלא אם כן יש לנו פגישות עם לקוחות, ואנו יוצרים הזדמנויות להיפגש עם אנשים, האמת שזה די תלוי בנו.
  • מי דואג לנו – בשונה משכירים המקבלים את כל הזכויות הסוציאליות, פרילנסר דואג לעצמו. פרילנסר מפריש לעצמו סכום לקרן הפנסיה, משלם לביטוח לאומי ולמס הכנסה כאשר בתור שכירים הסכום מתחלק בינינו לבין המעסיק. בנוסף, כשאנו חולים אין אנו יכולים להוציא אישור מחלה ולקבל על כך תשלום.

בקיצור, לכל דבר יתרונות וחסרונות…אתם בוחרים!

ABOUT AUTHOR

קטגוריות